سلامت نیوز: معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست گفت: براساس برنامه های مصوب میزان تفکیک از مبدا را از 2 درصد به 50 درصد افزایش خواهیم داد.

شاعری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: روزانه 37 هزار تن پسماند خانگی در کشور تولید می شود که 10 هزار تن مربوط به پسماند روستایی و مابقی مربوط به پسماند شهری است که کار مدیریت روی آنها در حال انجام است که سرانه این میزان پسماند برای هر نفر روستائی 5 ال 400 گرم و برای هر نفر شهری 800 یا 700 گرم در روز است.
وی با بیان اینکه 80 درصد پسماند کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه باید به صورت علمی و فنی مدیریت شود و در طبیعت رها نشود و موجب آلودگی محیط زیست کشور را فراهم نیاورد.
وی ادامه داد: براساس برنامه های مصوب میزان تفکیک زباله از مبدا را از 2 درصد فعلی به 50 درصد افزایش خواهیم داد و جمع آوری مکانیزه پسماند خانگی را از 20 درصد به 80 درصد و پردازش را از 20به 90 درصد افزایش خواهیم داد.
وی تصریح کرد: بازیافت زباله تر از 12 درصد به 80 درصد و بازیافت زباله خشک از 5 درصد به 25 درصد ارتقا داده و دفع بهداشتی را تا 60 درصد مصوب کرده ایم که باید از طرف وزارت کشور اقدامات اساسی انجام شود.
وی با اشاره به اینکه تولید انرژی با منشا پسماند یا بیوگار از یک درصد فعلی به 10 درصد افزایش خواهیم داد، خاطر نشان کرد: پسماندهای بیمارستانی از 70 درصد ظرف یک سال به 100 درصد برسانیم و پسماندهای ویژه و خطرناک بیمارستانی که 30 درصد می باشد برای سلامتی محیط زیست و شهروندان مدیریت خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha